valium used antidepressant valium generic 40 mg valium and alcohol

does ambien show in drug screen buy ambien no prescription ambien sleep patterns

can i take valium with phentermine buy phentermine online no prescription para que es el medicamento phentermine

nama obat valium diazepam 5mg street cost valium

klonopin maoi buy klonopin online no prescription what is generic name for klonopin

ambient temperature definition wiki ambien 10mg ambien online Baton Rouge

tramadol 50 mg side effect tramadol 50 mg tramadol to oral morphine conversion

soma devlet madenine işçi alımı 2013 sonuçları soma carisoprodol shokugeki no soma manga 28

ambien withdrawal symptoms how long ambien online no prescription ambien side effects over time

does ambien effect mood buy ambien online prozac ambien drug interactions

Laibach – majstori provokacije

laibach arena festival pula mina spilerNa prvom ovogodišnjem Arena Festu nastupilo je čak tri svjetske glazbene skupine, Laibach (SLO), Guano Apes (NJEM) i Apocalyptica (FIN). Najraspoloženiji za razgovor bili su Ivan Novak i Mina Špiler iz Laibacha s kojima smo porazgovarali o glazbi, NSK-u, provokacijama i seksu, Jugoslaviji i svemu što se može asocirati s Laibachom.

Na pitanje osjećaju li se da spadaju na istu pozornicu s Apocalypticom i Guano Apesima, Ivan je odgovorio da su od samih početaka znali da moraju svirati i tamo gdje ne spadaju jer su im žanrovski određeni festivali segregacijski: – Nema smisla svirati samo tamo gdje znamo da je sva publika naša, treba se predstaviti onima koji nas nužno ne vole. Najveći problem u ovo doba je to što ne slušamo jedni druge, slušamo samo ono što želimo slušati.
Ako želiš preživjeti, moraš biti vampir, takav princip radimo i u Laibachu. Uključili smo mlađu krv kao što je Mina (Mina Špiler, članica slovenske skupine Melodrom, kao nova vokalistica Laibacha nastupa na turnejama). Za nas je bitno da Laibach ne stagnira, nego da idemo dalje.

Najbolja riječ koja opisuje Laibach je provokacija, pogotovo ona politička. Još od najranijih početaka, Laibach je bio službeno zabranjivan i predstavljao je problem u tadašnjoj Jugoslaviji. Da nemaju granica, pokazali su i 1983. godine na zagrebačkom koncertu, kada su istovremeno prikazali slike Tita i muškog spolnog organa: – Riječ provokacija znači pozivati nekoga svojom gestom kako bi se ta osoba odazvala. Svaki kvalitetan javni čin u svojoj srži mora biti provokativan, da se na njega ljudi odazovu. Naravno, taj čin mora biti što bliži istini, ne smijete provocirati neistinom jer je to tad manipulacija najgore vrste. Postoji kvalitetna provokacija i nekvalitetna provokacija. Kvalitetnu je nemoguće na svakom nastupu svaki dan prakticirati, ali trudimo se biti što provokativniji i da sve to skupa ima smisao. 80-ih nije bilo teško biti provokativan, sve što ste trebali imati jest hrabrost. Danas, osim hrabrosti, treba imati i pameti, jer je danas provokacija stvar marketinga i promocije, nešto što svi prakticiraju – od političara do trgovaca. Možda je danas najprovokativnije bili normalan,kao ja. “ rekao nam je Ivan.

Današnje provokacije se temelje na seksualnosti, mislite li da su one manje kvalitetne od onih političkih?
– Mislim da Laibach sa svoja četiri muškarca ne bi mogao postići ovoliko da je igrao na kartu seksualnosti. Bez šale, smatram da su ova vremena teža za kvalitetnu provokaciju, naglašava Mina. Ivan, s druge strane, misli da su politička i seksualna provokacija usko povezane. Kao primjer je uzeo talijanskog premijera Berlusconija i francusku prvu damu Carlu Bruni koja je bila groupie djevojka Erica Claptona i Micka Jaggera: – Da se mi u Laibachu ne volimo, ne bismo izdržali tako dugo, i tu ima nešto.. seksa, našalio se Novak.
U daljnjem razgovoru Ivan i Mina pojasnili su pojam NSK, odnosno Neue Slowenische Kunsta: – NSK je nastao 1984. godine kao odgovor službenoj zabrani Laibacha u Sloveniji,a danas više ne postoji kao takav. Nakon što smo nekoliko puta prešli (političku) granicu na koncertima u Hrvatskoj, hrvatske su političke snage nazvale slovenske i rekle da zaustave taj Laibach. Nakon toga, slovenski su političari dislocirali Laibach. Došlo je do poznatog intervjua na televiziji 1983. godine gdje je voditelj na kraju počeo pozivati ljude da nas sami zaustave. Ta je gesta, zloporaba medija, isprovocirala civilno društvo. Bili smo zabranjeni 4-5 godina, nismo smijeli upotrebljavati svoje ime, pa smo 1985. izdali album bez imena, samo s crnim križem. Sve se više ljudi željelo uključiti u naš pokret, stoga smo 1984. odlučili napraviti širi Laibach koji će se definirati kroz različite grupe: filmsku, slikarsku, kazališnu, glazbenu, arhitekturnu itd., što smo nazvali Neue Slowenische Kunst, a referirao se na slovensku avangardu s početka stoljeća. NSK je 1992. dobio i svoju misaonu državu kada je bio položen veliki crni kvadrat na Crvenom trgu u Moskvi.
Da je Laibach i danas aktivan, svjedoči činjenica kako trenutno rade na nekoliko projekata poput glazbe za SF film, albumu Laibach: Revisited, novom albumu, a dobili su i poziv za suradnju upućen od strane londonškog Tate Modern muzeja, kao i muzeja u Kopenhagenu.
Publici Arena Festa Laibach su dokazali zašto su na sceni već 30 godina i zašto ih se veže uz provokaciju. Na nastupu nabijenom dobrom glazbom, svjetlosnim efektima i aranžmanom za koji je zbilja trebalo uložiti truda, članovi su svojom prividnom hladnokrvnošću hipnotizirali publiku i držali ih u takvom stanju čitavih sat vremena. Više o koncertu pročitajte na http://planetmagazin.net/arena-fest-2011/.
Tekst: Matea Lacmanović
Fotografija: Francesca Delbianco

FOTO GALERIJA


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*