SEASPLASH2009 review

Započela pretprodaja ulaznica za 7th Seasplash festivalPula, Monumenti, 16.-19.07.2009.
napisala: Ina Kihli
Sredinom srpnja prisustvovali smo na jednoj od najatraktivnijih manifestacija grada Pule, Seasplash festivalu. Kao i svake godine festival je uspio pozitivno zapljusnuti svojim vibracijama vjernu i radoznalu publiku, ali i slučajne posjetitelje.

Seasplash festival je mali i nezavisni festival koji je unatoč mnogobrojnim problemima i borbama na koje nailazi njegova organizacijska struktura uspio preživjeti sedmu godinu. Neizbježno je spomenuti da se radi o festivalu koji se gotovo sam financira te stječe sve veću popularnost unutar domovine, ali i inozemstvu što opravdava veliki broj publike koji svake godine posjećuje Pulu upravo zbog ove manifestacije.

Smjer u kojem se festival razvija svakako je reggae glazba i pozitivne vibracije njenih potomaka (dub, jungle, dancehall, d’n’b, ska, rocksteady). Tijekom četiri dana na pet pozornica okarakteriziranih imenom i stilom, mainsplash stage, dubsplash stage, soundspash stage, electrosplash stage, predstavljen je sam vrh svjetske scene, ali i mladi bendovi koji su tek u usponu.

Prvi dan

U četvrtak 16.07. publiku je počeo zagrijavati mladi porečki bend Cirkus koji je svojom pojavom i melodijom zaintrigirao masu i zaljuljao je svojim veselim ritmovima. Lagano zagrijavanje nastavio je jedan zagrebački Antenat, mladi bend koji zaslužuje veliku pozornost. Simpatična kombinacija zvukova koju bend naziva “subreggae” proteže se od žestine punk-rocka, reggae i jazz brass-sekcije, psihodelične gitare, klavijature imaju atipičnu harmonizaciju koja podsjeća na sedamdesete, a udaraljke afro-ritmove.

Mješavina navedenih zvukova pridodaje Antenatima autentičnost i posebnost te žar koji je publika vrlo dobro prihvatila.

Mainsplash stage zatvorili su Dub Pistols u soundsystem varijanti, osnivač benda Barry Ashworth i Rodney P. na mikrofonu koji unatoč umoru i vrućini svojim divljim i vrlo plesnim zvukovima nisu dopustili da san omami mnoštvo ispred stejđa.

Nakon Mainsplash stagea prošetali smo do Soundsplash stagea gdje su prvu večer nastupali FILIP MOTOVUNSKI & DJ ROTTEN, JAHKOZZA & CHAKKA MC, LUNA MORADO te do Electrosplash stagea gdje smo osim nastupa BASTA iz Confusiona popratili mlade momke pulske dubstep scene, TEDDY-LEE-ja i JAH RULE-a iz Dubbasstardza i MC FYAH STEPPA iz 2steppaz-a. Dobri kao uvijek zaključili su prvi festivalsaki dan.

Drugi dan

Petak je počeo poprilično mirno. Mainsplashstage je otvorio DeLyricum, stilski vrlo inovativan i originalan bend koji se predstavio publici specifičnom kombinacijom hip hopa s dva MC-a i mješavinom reggaea, rocka, funka, drum’n’bassa, ska, punka, duba i crossover-metal ritmova i melodija. Prepustivši se njihovim ritmovima dočekali smo Talijane WICKED DUB DIVISION feat. Dan I, te Kawasaki 3p koji su svojim punkrock korijenima pridodali ska i reggae ritmove te garantirali bezuvjetnu zabavu na šaljiv način. Kraj večeri na Mainsplash stageu obilježili su stari znanci iz Britanije POWER STEPPERS feat. Molara. Molara je već odavno poznata pulskoj publici kao bivša članica Zion Traina. Nevjerojatan spoj elektronike i zavidan Molarin glas podigli su publiku ne samo na noge, već doslovno u zrak. Soundsplash stage su u petak zagrijali HORNSMAN COYOTE koji je oduševio sve prisutne kao reggae osvježenje iz susjedne Srbije, potom sunarodnjak mu DJ RAHMANEE već poznat pulskoj publici sa Seasplash Novogodišnjeg Dočeka, slovenski HARIS PILTON & MY HELL JACKSON / GYPSY JUNGLE sa svojim zabavnim ritmovima, jedan od najiskusnijih pulskih DJ-a KOVACH, te ELIJAH MOUNTAIN FYAH.

Večer na Electrosplash stageu protekla je u ambient/ dub & dubstep/ drum’n’bass/ trance varijacijama. Nastupali su ODIUM iz Bass Invadersa, DJ NJAX aka DRug iz HARM prod., te domaće face Dr. RUS iz Dubbasstardz i TOOVAR, Armazonex.

Treći dan

Subotnju zabavu otvorili su Bamwise, vrlo mlad, ali kvalitetan bend iz Zagreba. Nakon njih stupilo je na scenu najveće oduševljenje festivala, Britanci MACKA B & THE ROOTS RAGGA BAND koji djeluje preko 20 godina. Počeo je na Jamajci, zatim u Engleskoj gdje i danas živi, a u Puli je rasplesao sve poklonike izvornog reggae zvuka, ali i one koji su se slučajno zatekli na pravom mjestu u pravo vrijeme.

Program na Mainsplash stageu zatvorili su BONGO CHILLI & TRICKY D koji su u kombinaciji odsvirali jungle set.

Soundsplash stage u subotu grijali su DJ DIAZ, IMPLANT & GOLEM / LOOPJUNKIES Crew, JAN BECELE & TRIP TO ZION DJ’S: LAR-PLUR-LAR, a Electrosplash stage PYTZEK i MIXEL iz Sirupa i LABOSH iz Egoboobits.

Na dubsplash stageu predstavljeni su ponosni vlasnici prvog domaćeg soundsystema ručne izrade u izvornom jamajkanskom “scoops” stilu DIGITRON SOUNDSYSTEM.

Festival je ove godine uveo još jednu pozornicu, strictly roots & dub, gdje su u 4 dana predstavljena sljedeća imena: RADIKAL DUB SOUND, francuski O.B.F, DANDELION SOUNDSYSTEM iz Njemačke, te za kraj DIGITRON SOUNDSYSTEM i gosti koji su «pržili» cijelu nedjelju. Osim izvođača pohvale je zaslužila cijela ekipa organizacije, sa štandova i staff, koja je upotpunila savršenu atmosferu i opravdala festivalski slogan: “poruka mira i tolerancije u ozračju dobre vibracije”. Njišući se na brodiću zaduženom za prijevoz Monumenti-grad, i ispijajući posljednji Jahcoctail, mahnuli smo Seasplashu sa suzom u oku i nadom da ćemo se i sljedeće godine tako dobro provesti.*