interview: Slutmachine

Američki umjetnik pod nazivom Slutmachine već duže vrijeme izdaje za nezavisnu kuću Zhark records. U svojoj glazbi uspješno objedinjuje naizgled nekomplementarne pravce: breakcore, klasiku, drone, glitch, noise, metal, industrial. Slutmachine zvuči kao doom metal band koji je svoje instrumente zamijenio elektroničkim uređajima, počevši od laptopa, gramofona, do semplera i ritam mašina. U svom radu često surađuje s kolegama iz matične diskografske kuće, Hecate, Abelcainom, Dolores Dewberry na projektima kao što su Nautipuss, Treachery, Richard For Cerebellum i drugima.

U tvojoj glazbi mogu se primjetiti različiti utjecaji. Koji su tvoji glazbeni korijeni?
Koristim mnoge „prave instumente“ (čelo, violinu, gitaru, bas), no uz njih i „circuit bent“ instrumente, sintesajzere i efekte koje sam izrađujem. Od softwarea koristim Ableton Live za komponiranje i sequencing, Audiomulch za obradu zvuka i Reaktor kojim radim razne zvučne efekte.
Odrastao sam slušajući mnogo punka i industrijale, a učio sam svirati mnogo različitih klasičnih instrumenata. Kao važniji utjecaji za moj glazbeni interes „krivi“ su Jim Thirwell (Foetus, Manorexia), Fantomas i Coil. Također bih uključio tu i moje prijatelje sa Zhark etikete s kojima surađujem i idem ne turneje, a dijelimo mnoge zajedničke interese, glazbene i ostale. Glazba koju radim na  mnogo načina je stapanje mnogih mojih različitih interesa (orkestralna i filmska glazba, noise, metal, eksperimentala, industrial i hard electronic glazba), i mnogo druge).

Čini se da u posljednje vrijeme mnogi metal doom stil umjetnici mijenjanju gitare i bubnjeve s elektorničkim uređajima. Kako ljudi s glazbene scene reagiraju na tvoju glazbu?
Definitivno se to križanje metala i elektronske glazbe sviđa ekipi koja pleše u klubovima, osobito ženskom dijelu. Doom metal i ova vrsta elektronske glazbe definitinvo dijeli epiku, orkestralne temelje na kojima je i dosta metala zasnovano. Moja glazba je teška i ima tu masivnost što privlači dosta ljudi koji slušaju metal.

Trenutno se mnogo toga događa na doom metal sceni pa smatram da dolazi do rušanja barijera i pretapanja s eksperimentalnom i elektronskom glazbom. To što su se do sad koristile isključivo gitare ne znači da se ista atmosfera ne može dobiti i putem elektronskih instrumenata. Puno je na tom polju napravila etiketa Southern Lord koji su uveli mnogo zanimljivih stvari u glazbu u proteklih pet godina.

Kako si započeo svoju suradnju sa Zhark rec.?
Surađujem na  black/doom ambijetalnom projektu zvanom Treachery sa svojim prijeteljima Hecate i Abelcainom iz izdavačke kuće, a također imam projekt orkestralno ambijentalne glazbe s Marty i Abelcainom zvan Twilight of the Gods. Imam još nekoliko improvizacijskih projekata sa svojom ženom Dolores Dewberry, Nautipuss, te sa prijateljom Jonom iz Ghostbanda, projekt Hxdmnzmbcrps.

Kakva je povezanost između umjetnika koji izvode elektro-industro noise? U kakvim klubovima održavate koncerte?
Zanimljivo, ne postoji mnogo međusobne veze između industrial/power noise scene i “breakcore” scene. Breakcore kao termin je po meni prilično beskoristan zato jer je jako širok, etiketira izvođače koji izvode i break ili jungle ili mješaju vrste kao comedy music, gabber/hardcore i mnoge druge. Također, neki ljudi čak rade eksperimentalnu plesnu glazbu a opet nisu u posve u tome. Tamo gdje ja živim zapravo ne postoji scena za glazbu koju stvaram. Obično odlazim nastupati u Madison, Milwaukee, Chicago, Detroit, gradove istočne ili zapadne obale ili u Veliku Britaniju i Europu. Ove jeseni planiram europsku turneju s Hecate, mistress of Zhark.

Kolika je popularnost glazbe i umjetnosti koju ti i tvoji kolege svirate? Izgleda kao da stvarate jednu potpuno novu subkulturu?
Iskreno, ne mogu baš to komentirati jer ne obraćam previše pažnje na glazbene trendove. Samo radim glazbu koju želim raditi. To je underground glazba što znači da će je slušati i izvoditi ljudi koje stvarno zanima. Ne smatram da je to nešto što će ikada postati šire popularno što je dobra stvar jer će u fokusu imati i dalje glazbu, a ne scenu i pomodnost.

Na tvojoj internetskoj stranici postoji adresa za trgovinu s gitarskim pedalama odnosno efektima. Kako to da si počeo proizvoditi gitarske efekte?
Pokrenuo sam Blackbox boutique guitar pedals i dizajniram profesionalnu audio studijsku opremu za Evol Audio. Na početku mi je to bio hobi. 2000. godine dao sam otkaz na poslu kako bi se potpuno posvetio gitarskim efektima i elektronici.

Za kraj, kad te možemo očekivati u ovim krajevima?
Kao što sam rekao, na jesen idemo Hecate i ja na europsku turneju koju još uvijek planiramo. Za sad imamo potvrđene nastupe u Nizozemskoj, Španjolskoj, Italiji, Njemačkoj i Belgiji.

http://www.blackboxmusicfx.com
http://www.evolaudio.com


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*